Een klacht melden
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt contact opnemen uw huisarts of met de praktijkmanager, telefonisch of door onderstaand formulier in te vullen. Vergeet niet op het formulier te vermelden wie uw huisarts is, dan kunnen wij u zo goed mogelijk te helpen. Wij zullen de ontvangst van uw klacht binnen 5 werkdagen aan u bevestigen. Daarna zullen wij uw klacht en de gewenste acties intern bespreken. Vervolgens neemt de huisarts of de praktijkmanager contact op om dit met u te bespreken.
Vindt u het vervelend om de klacht met de huisarts of praktijkmanager te bespreken of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en/of met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.